Saturday, April 17, 2010

Choc Indulgent Cake, Fresh Fruit Tart, Cocktail Fruit Tart & Choc Chip Muffin - Nora Mokhtar @ SUK, Shah Alam



Salam dan selamat sejahtera...

Hah, inilah yang membuatkan saya mengantuk... tempahan hari Jumaat (16/04/2010) tapi tetap alhamdulillah dan berterima kasih kepada Nora Mokhtar atas tempahannya. Pohon kemaaffan juga kalau deko atas kek tak memenuhi kehendak dan citarasa. Saya betul2 dah kebuntuan. Agaknye sebab mate mengantuk, otak pun jadi beku, heheheee... (alasan!!!)

Nora tempah 2 biji Choc Indulgent Cake, 1 set (36pcs) Fresh Fruit Tarts, 1 set (50pcs) Cocktail Fruit Tart dan 50pcs Choc Chip Muffin. Nora minta saya siap2 packingkan Choc Chip Muffin ni dalam plastik sebab katenya nak letak dalam goodies bag.



Hari Khamis, jenuh mencari strawberi kat Checker, pasaraya Bintang dan My Mydin tapi tak ada. Nak ke Tesco atau Carrefour atau Mydin takut pula nanti tersangkut dengan jem. Lambat pulak nak ambil anak2 balik dari sekolah. Sudahnya terpaksa gunakan stok buah yang ada saja.


Untuk Fresh Fruit tart saya gunakan buah anggur (seedless), limau sunkist dan kiwi. Untuk Cocktail pula, tak perasan pula saya tersilap ambil tin buah cocktail. Dalam tin tu cuma ada sari kelapa dengan nenas je... ish3x dugaan betul. Mujurlah ada tembikai dalam peti ais. Saya ricih2kan dan rendam sekejap dalam jus cocktail tu.

No comments: