Tuesday, April 20, 2010

Bluebery Cheese Tart & Choc Cheese Tart - Farra @ UKM, Bangi


Salam dan selamat sejahtera...

Tempahan diterima daripada Fara @ UKM, Bangi. Terima kasih dan minta maaf banyak2 kepada Fara dan kawan2nya.

Actually Fara bukan hanya menempah cheese tart di atas ni tapi juga 40pcs eclairs puff dan 60pcs cream puff. Tapi entah di mane silapnya... oven saya meragam. Kejap2 panas, kejap2 senyap. Keadaan tu membuatkan puff saya bantat. Nak naik tapi tertahan-tahan agaknya.

Terasa betul penatnya... dahlah bangun seawal pukul 4 pagi nak buat puff2 tempahan tu... tapi tak kesampaian pula. Bile terpandangkan adunan yg dah berbuat tu, terasa sangat ruginya. Dengan kastadnya lagi yang diadun. Aduiiii!

Tengahhari tadi duk mengadap oven tu... saje la ketuk2 geram kat oven tu... then sesaje la p pasang powernye... erh, elok pulak...! Saya rase macam nak menjerit je kat ceruk dapo tu. Bercampur-baur perasaan ini. Perasaan lega sebab oven ku takde ape2 dan jerit sbb geram dan sakit hati dengan ragam oven saya yang ntah hape2 tu...!

Kepada Fara & kawan2 yang ramai2 menempah tu, saya minta maaf banyak2. Jangan serik2 ye... nnt next time orderlah... :D

No comments: