Wednesday, February 17, 2010

Kek Lapis Hawflakes (Kukus) - Pipah @ Taman Pinggiran USJ

Salam dan selamat sejahtera...

Terima kasih kepada Pipah kerana menampah 2 biji kek lapis asam manis (kukus) daripada saya. Tempahan ini adalah pada hari Sabtu (13-2-2010) yang lalu. Tapi kene ikut turn nak buat n3 supaya blog saya ni nampak hari2 berupdate (tapi sebenarnya saya menggunakan uto-publish yek)...

Actually dari rumah saya (Puchong) ke Taman Pinggiran USJ taklah begitu jauh melalui Shah Alam. Tapi disebabkan kami (saya & hb) masih belum fasih dengan liku2 perjalanan area sini, kami memusing jauh sampai ke Federal Highway (melalui tol Batu 3 dan naik ke susur menghala ke kilang gula CSR). Tapi tak apalah... yang penting tempahan sudah sampai ke tangan tuannye dan kami pun tidaklah tersesat larat sangat. Perjalanan kami boleh dikatakan dipermudahkan juga walau memusing jauh. Alhamdulillah...

Pipah tempah 2 biji kek lapis asam manis yang mana satu darinya hendak dijadikan buah tangan untuk menghadiri majlis perkahwinan abang iparnya di Taman Puchong Prima. Kalau ikutkan malamnya (Sabtu) kami bolehlah jumpa somewhere area Puchong tapi saya pula hendak meneruskan perjalanan pulang ke kampung halaman suami di Slim River.


Buah tangan untuk abang iparnya, Pipah minta tuliskan "Selamat Pengantin Baru" & nama pengantin. Alang2 saya dekolah simple2 kat situ...

No comments: