Friday, September 24, 2010

Pop Cake, Apam Blossom & Eclairs - Reen @ Shah Alam


Salam dan selamat sejahtera...

Tempahan daripada Reen @ Shah Alam. Menempah 50pcs Pop Cake Stick, 250pcs apam blossom & 70pcs (2 sets) eclairs puff. Temanya..... no coklat. Jadinya, yang mane sepatutnya dan kebiasaannya saya buat coklat, Reen minta saya tukarkan 'to something else...'.

Untuk pop cake stick, selalunya sy buat bahagian keknya dr coklat moist, sebab 'no coklat', saya guna kek butter vanila. Coating luar yg selalunya sy coating dengan coklat, sy gunakan coklat putih. Alphabet 'A' atas pop cake adalah kehendak Reen dan Reen mahukan warna biru. Corak sekeliling, Reen biarkan saya buat pilihan. Jadi saya just taburkan thousand colours aje...

isi dalam pop cake...

harga adalah siap individual packing & riben - RM1.60 per stick

Untuk eclairs, bahagian atas yg selalunya sy paipkan dengan coklat ganache, sy gantikan dengan coklat putih yg diwarnakan dengan perwarna oren. Tapi warna oren sy kurang menyerlah. Dah nampak macam warna peach pulak. Untuk kastadnya sy buat orange kastad.


Untuk apam blossom takde ape2 ubah suai. Biase aje... cuma Reen minta daripada total 250pcs apam tu, 75pcs corak dot dot dan 175pcs lagi gabungan 3 warna - kuning, hijau & biru.


Meet point di Seksyen 13, Shah Alam - Giant Stadium, depan Perodua. Reen tak mai, tapi pemandu beliau yang mai pick-up.

Terima kasih atas tempahan Reen. Moga puas hati dan silelah order lagi.

No comments: