Monday, September 20, 2010

Apam Blossom & Puding Roti Marble - Liza @ Puchong Indah


Salam dan selamat sejahtera...

Rasa ralat sangat dengan tempahan daripada Liza ni. Beliau dah tempah lebih kurang sebulan sebelum ni. Saya dah berusaha sedaya mungkin. Ini ajelah dapat diusahakan. Harap Liza tak berkecil hati dan memaafkan saya. Sepatutnya Liza order 200pcs apam blossom. Tapi saya cuma dapat buatkan 144pcs aje... selebihnya sy gantikan dengan choc chip mini muffin.

Saya bangun seawal jam 5 pagi. Dalam kepala dah set, kena buat 5 adunan sebab ada juga tempahan apam blossom daripada orang lain. Mula2 sy sediakan 2 adunan. Masa tu sy perasan juga mixer sy berputar perlahan. Tapi sy tak fikir ape2 pun. Lepas dah siap mix, sy sediakan 3 adunan lagi dalam mangkuk berlainan. Bila sy nak mix up, mesin mixer sy diam je... Hah!!! Berderau darah... puaslah lepas tu sy tukar ke plug lain tapi mesin mixer sy tetap jugak diam... uwaaaaa sah2lah dah rosak tu... mesin mixer backup pun takde....

Dalam kalut2 tu kenalah fikir resipi ape yg tak gunakan mixer. Teringat resipi choc chip muffin, terus je buat.

Harap Liza puas hati. Saya minta maaf banyak2...

No comments: